2018 albums hype

chat
excitedforabout
hype
thefuture

#223

Dunno if it’s of interest, but there’s new worriedaboutsatan out now:


#224

#225

This looks pretty interesting! A bit like Black Mirror, but with more black people.


#226

when will Pitchfork go away?..lol…

The Family Crest new album “The War: Act I” comes out on April 6th. OUTRAGEOUS video for the 1st single “Never Gonna Stop”

Did I miss it above? New Muse video and song “Thought Contagion” + there’s an interview with Matt and Dom about their upcoming album being influenced by Black Mirror.


#227

Okay, this is actually a pretty great song. Consider my interest in this album piqued.


#228

i found this by pure chance on spotify and i kinda like it


#229

It seems that Okkervil River get such little coverage these days that I didn’t even notice a new album announcement:

Unsure of the single at first…sounds like more of the straightforward upbeat rock from The Silver Gymnasium. Away took a very long time to connect with…but it’s now probably in my top 3 albums of theirs. I love all the long, formless, melancholy songs it has.


#230

:heart:️:heart:️:heart:️


#231

I’m almost impressed by how Muse’s albums have all been slightly worse than the last (so, in written form; Showbiz > Origin of Symmetry > Absolution > Black Holes & Revelations > The Resistance > The 2nd Law > Drones) Slight arguments against this can be made (OOS and Showbiz are fairly equal…and DiS gave The 2nd Law a good review) but it’s still a general decline.

Having said that…this will have to be REALLY bad to be worse than Drones.


#232

Nah, OOS is miles better than Showbiz


#233

Shhh, that ruins my nice neat decline


#234

PS > BHAR > A > S > T2L > TR > D. I do like the really long one on Drones that rips off Nimrod though, because Nimrod.


#235

I respect your order but I wasn’t trying to start off a “Muse album rankings” discussion :confused:


#236

Yes, let’s all agree they are all shit


#237

Why have you ranked a Keane album in here? Tho I suspect it probably is indeed better than most Muse albums.


#238

YEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!! :grinning::grinning::grinning:


#239

Not sure if this has been mentioned yet. New Rival Consoles, anyone?


#240

new Grimus album “Unmanageable Species” this Friday 2/23!


#241

#242