New Big Thief

No.
No thanks.

7 Likes

What? That’s just name of the song and pieces of it’s lyrics randomly thrown together. That cannot be real. Right? Right???

1 Like

Yeah, if it’s legit then it’s just horrible. This is all according to one of the admins in the ‘Big Thief Is A Masterpiece’ group on FB. Says he’s seen various sources post about it. Take it with a fistful of salt obvs but it’s all very serious and earnest in there so I can’t see this being a deliberate troll job.

Cold lasagne hate myself 1999 hook hand car door hook dragon new warm mountain believe in you

17 Likes

……purple monkey dishwasher

4 Likes

I’d really enjoy if that was the title tbh

Everyone having to go into their local vinyl emporium and asking for that

‘the new big thief record’

1 Like

19 Likes

could be Dragon New Warm Mountain / Believe In You, if it’s a double? Everyone can call it DNWMBIY pronounced “dunno maybe”

2 Likes

Found my new favourite Twitter account while trawling for more info

4 Likes

Ok, Little Things is very good innit

5 Likes

Surely New Dragon Warm Mountain works better?

image

Soz lads, it’s definitely going to be the title….

1 Like

Least it’s a good song

Spud Infinity.

Nice to see they’re getting into the spirit of crisp week.

7 Likes

Ha - kinda like it. Looking forward to finding out what it means, or at least what the song’s all about. I’ve loved the new stuff I heard but somehow was just all Big Thiefed out for the last two albums - and haven’t fully clicked with either. Seems better to me that this is a double album rather than two single ones released in the same year.

I think more albums should be titled after locations on what3words.com

2 Likes

this is a fun game!

7 Likes
5 Likes

So near, so Spar

2 Likes