Nintendo Switch Thread 2: This is now the Pokemon Sword and @Sheeldz fan thread


#881

Yup, ur bad


#882

You know what you need to do, right?


#883

Jump on the blue rockets so they fire back at the boss while avoiding the red ones?


#884

yeah. Just wanted to make sure you weren’t trying to hit the enemies themselves or something!


#885

Oh I had tried loads of things before I figured this out, didn’t seem clear at all lol


#886

Bought and completed Firewatch this week. Enjoyed that a lot.


#887

to be fair, I consider myself to be fairly decent at the old Sonic and found that boss pretty tricky. pretty sure I abandoned a play through with Knuckles because I couldn’t do it, kept dying constantly and cba persisting.


#888

It was much easier in the Plus version I think, at least in the encore mode.

For me it was the Flying Battery Act 2 boss that killed me.

I loved the encore mode in the game, but if you game over at a boss you’re kind of buggered, as you don’t get the companions back, just your lone self. Found that a bit annoying.

That music tho


#889

Has anyone else had an issue with their Switch dock disconnecting?

Mine just cut out mid-game and now it won’t reconnect. The charger and HDMI cable are separately fine. Going to let it cool down and try again but it’s worrying.


#890

I should really give the Plus version a go one of the these days, probably one to look out for in a sale :+1:


#891

Can’t you get it as dlc for like 4 quid


#892

not have that before, only issue I’ve had is the very occasional random controller disconnection but I suspect that’s because I sit quite a long way away and might occasionally go out of range, which is fair enough


#893

probably, I’d quite like to get it for the Switch though and I got the base version of the game on the PS4 back in my Switch less days


#894

Ah I see. Yeah I’m starting to make associations in my head with which games feel right for which platform. Like sonic feels like a switch game but I recently got cities skyline for PC as it feels more like a PC game! :slight_smile:


#895

totally do that myself, was talking about the new Sonic Racing game earlier and reckon that’s a Switch game rather than a PS4 game

(hoping that it’ll be good, the last one was ace and I don’t fancy getting Mario Kart 8 after rinsing it on the Wii U)


#896

Nope and have never heard of this. Faulty for sure. Nothing blocking the vents or anything? Best take it back to shop.


#897

Yeah I’ve had a google and they’ve just sold me a duffer I think. Will take it back after Christmas.


#898

Aw that sucks. At least you can do handheld for now though.


#899

Ive got owl boy for Christmas off my girlfriend. Nice surprise :slight_smile:


#900

Do you reckon they’ll do another Mario Kart on Switch and will it be like a cross between Smash and Splatoon 2 (eg. Dozens of characters, every track remastered from the series, supported online with no modes and tracks for a couple of years with paid DLC)?